Görsel, Bilişsel Teknolojiler Kullanılarak Afet Bilinci Oyun ve Eğitimleri Geliştirilmesi


Barış Ş. (Baş Araştırmacı), Yavaşça A.

  • Proje Türü: Dernek (STK)
  • Proje Grubu: Fen ve Mühendislik
  • Başlangıç Tarihi: Nisan 2025
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2025

Özet

Bu proje kapsamında 6-13 yaş aralığındaki çocukalr için afet eğitim ve oyunları geliştirilerek hem elektornik ortamda web tabanlı yeni öğretici oyunlar tasarllanacak, hem de etrafımzıdaki malzemelr ile geliştirilen yun ve etkinlikelrle çocukların; hazırlanacak ödev ve ders içi etkinliklere öğrenc velilerinin de katılımı sağlanarak toplumun afet bilincinin artırılması planlanmıştır. Bu tür bir eğitim modeli 1995 Kobe depremindne sonra japonya'da başlayan ve etkisi çok fazla olan bir projenin ülkemize uyarlanmı halidir. Bu projede hazırlanana eğitimelr proje ekibi tarafndan bu eğiitmelri öğrencilere sürekli aktaracak seçilmiş öğrretmenlere öncelikle temel afet bilinci artırılma konusunda gerek afet yönetimi gerekse yaılamsı gereken hazırlıkalr ve doğru davranışlar eğitim içerikelrine eklenmş ve 15 farklı ders içi-ders dışı etkinliği oyunlaştırılmıştır. Bu etkinlikelr tek tek uygulanaarak öğretmenelrin bu konudaki tecrübe ve kazanımalrı test edilerek oyunlaştırma ve yaygınlaştırma çalışmalrı proje sonuna kadar sürüdürlecektir. Bu proje devam ederken meydana gelen 23 Nisan 2025 silivri depremi sonucunda elde edilen geri bildirimler eğiitm içeriğinin ve tasarlanan oyunalrın ne kadar doğru ve faydalı olduğunu göstermiştir. Hedefimiz bu çalışmalrın yeni aeft oyunları ile il dışındaki diğer okullara yaygınlaştırılması, yeni oyunların geliştirilemsi ve yaygınlaştırılarak ülkemizin afetler sonucunda kayıplarının azaltılmasıdır.